اتصال پروژکتور به بلندگو: معرفی بهترین روش های اتصال اسپیکر به ویدئو پروژکتور

صدای ویدیو پروژکتورتان برای سالن نشیمن تان ضعیف است؟ یا وقتی می‌خواهید آن را در جلسه یا کنفرانس تجاری برپا کنید، صدایش به مخاطبان در انتهای سالن نمی‌رسد؟ متاسفانه اکثر ویدیو پروژکتورها سیستم صوتی تعبیه شده‌ای که درون خود دارند قوت صوتی زیادی ندارد. برای همین، خیلی از کاربران آنها برایشان سیستم صوتی جداگانه می‌گیرند. ویدیو پروژکتورهای مختلف هم پورت‌های اتصالی متنوعی برای این کار دارند. بنابراین، روش های اتصال پروژکتور به بلندگو متفاوت است و هر کدامشان مراحل نصب، مزایا و معایب خاص خود را دارند. بنابراین، اگر شما ویدیو پروژکتوری دارید که می‌خواهید سیستم صوتی جداگانه را به آن متصل کنید و در مورد روش‌های اتصال مختلف آن و بهترین و ساده‌ترین آنها را بدانید، با ما همراه باشید تا در این مقاله از تهران پروژکتور آنها را برایتان توضیح دهیم.

نحوه اتصال پروژکتور به بلندگو 

مدل‌های مختلف ویدئو پروژکتورها پورت‌های متفاوتی دارند که یکی از آنها پورت مربوط به اتصال پروژکتور به اسپیکر است. اما در همه این پروژکتورها نحوه اتصال ویدئو پروژکتور به بلندگو یکسان نیست. برخی از این روش های اتصال پروژکتور به بلندگو عبارتند از: اتصال از طریق جک صوتی، بی سیم بلوتوثی، بی سیم وای فای، با سیم HDMI، با سیم RCA، گیرنده A/V، خروجی نوری/TOSLINK و سندبار. اما این روش‌های اتصال چطور انجام می‌شوند؟ و مزایا و معایب آنها دقیقاً چیست؟

( می دانید چگونه ویدئو پروژکتور خود را به تلویزیون وصل کنید؟ ما برای شما مطلب بررسی نحوه اتصال ویدئو پروژکتور به تلویزیون را آماده کرده ایم، حتما مطالعه کنید!)

شیوه اتصال پروژکتور به بلندگو

نحوه اتصال ویدئو پروژکتور به بلندگو استریو 

در روش اتصال پروژکتور به بلندگو استریو، شما ویدئو پروژکتور خود را به یک یا دو بلندگوی استریو که خودشان به برق متصل شده‌اند وصل می‌کنید. زمانی که شما بلندگوهای استریو خود را می خرید، اول باید به پورت ارتباطی آنها توجه کنید. بیشتر بلندگوها دارای پورت ارتباطی کابل ۳.۵ میلیمتری هستند اما خیلی‌هایشان هم نیازمند ارتباط RCA برای کانال راست و چپ هستند.

اما در صورتی که بلندگوهای استریوی شما خروجی دو کانالی RCA و ویدیو پروژکتور شما تنها یک خروجی صوتی ۳.۵ میلیمتری دارد، شما باید یک کابل صوتی ۳.۵ میلیمتری برای اسپلیتر دو کانال تهیه کنید. سپس، باید این مراحل را طی کنید:

  1. اول بلندگوها را در جایی که می‌خواهید قرار دهید و باتری آنها را به برق وصل کرده یا در آنها باتری بگذارید تا روشنشان کنید.
  2. سپس، یک انتهای کابل را به خروجی بلندگوی استریو و یک انتهای دیگر را به خروجی ویدئو پروژکتورتان متصل کنید.
  3. در مرحله بعدی، شما می‌توانید صدای ویدیو پروژکتور را تنظیم کنید تا از بلندگوی استریو صدای مورد نظرتان را بشنوید.

مزایا و معایب روش اتصال پروژکتور به اسپیکر استریو

یک مزیت اصلی اتصال پروژکتور به بلندگوی استریو قدرت صوت آن است. خیلی از بلندگوهای استریو قدرت صوت زیادتری نسبت به ویدئو پروژکتورها دارند. بنابراین، شما می‌توانید مطمئن باشید که در ازای اتصال ویدئو پروژکتورتان به چنین اسپیکرهایی، صدای قدرتمندی را برای محتوایتان خواهید داشت.

همچنین، شما می‌توانید اکسسوری‌های دیگر مثل تقویت کننده صدا را برای افزایش صدا به اسپیکرهای استریوی تان متصل کنید. اما یک عیب استفاده از این روش این است که اسپیکرهای استریو پورت‌های ارتباطی‌شان ممکن است با پورت های ویدئو پروژکتورتان تطابق نداشته باشد.

همچنین، خیلی از اسپیکرهای استریو قیمت گرانی دارند. علاوه بر این، سایز آنها هم ممکن است بزرگ باشد و این مسئله قابلیت حمل آنها را دشوار می‌کند.

( به منظور اطلاع از درگاه های مختلف اتصال به پروژکتور مطلب انواع پورت پروژکتور را بخوانید!)

روش اتصال ویدئو پروژکتور به بلندگو استریو

اتصال ویدئو پروژکتور به بلندگو از طریق جک صوتی 

نحوه اتصال پروژکتور به بلندگو با جک صوتی روش خیلی آسانی است. اول از همه شما باید ببینید که پورت‌های ویدیو پروژکتورتان با پورت‌های سیستم صوتی تان برای اتصال جک صوتی تطابق دارند. سپس، شما باید پورت‌ های جک صوتی را روی سیستم صوتی و روی ویدئو پروژکتور پیدا کنید.

بعد از آن، یک انتهای کابل جک صوتی را به ویدیو پروژکتور و انتهای دیگر آن را به سیستم صوتی متصل کنید. در مرحله بعدی، شما می توانید با ویدیو پروژکتور یک فایل موسیقی یا ویدیویی پخش کنید تا ببینید نوع اتصال و قوت صوت که از سیستم صوتی تان با کابل جک صوتی برقرار می‌شود چگونه است.

مزایا و معایب نحوه اتصال ویدئو پروژکتور به بلندگو با جک صوتی

اتصال پروژکتور به بلندگو از طریق جک صوتی مزایا و معایب خودش را دارد. بزرگترین مزیت چنین روشی آسان بودن نحوه نصب آن است. همچنین، شما برای نصب فقط احتیاج به یک کابل ۳.۵ میلیمتری دارید که از لحاظ قیمت مقرون به صرفه است و ارزشش را دارد.

علاوه بر این، شما راحت می‌توانید کابل را از ویدئو پروژکتور و سیستم صوتیتان جدا کرده و حمل کنید. با این وجود، کیفیت صدای ویدئو پروژکتور از طریق این روش کمتر است، به خاطر اینکه کابل ۳.۵ میلیمتری مثل کابل‌های HDMI و آپتیکال از صدای قوی و فرمت‌های پیشرفته صدا مثل دالبی دیجیتال حمایت نمی‌کند.

به غیر از این هم طول بسیاری از کابل‌های ۳.۵ میلیمتری خیلی بلند نیست. بنابراین، شاید شما در استقرار ویدیو پروژکتور و سیستم صوتی دچار محدودیت شوید.

( می دانید روش های اتصال آیفون به پروژکتور چیست؟ ما برای شما مطلب نحوه اتصال آیفون به پروژکتور را آماده کرده ایم تا بخوانید)

طریقه اتصال پروژکتور به بلندگو با جک صوتی

روش اتصال پروژکتور به اسپیکر از طریق اتصال بی‌سیم بلوتوثی 

اگر ویدیو پروژکتور شما از فناوری اتصال بیسیم بلوتوثی حمایت می‌کند و سیستم صوتی بلوتوثی هم دارید، پس اتصال به آن راحت است. برای اتصال پروژکتور به بلندگو بلوتوثی شما باید این مراحل را طی کنید:

  1. در مرحله اول هم بلوتوث ویدئو پروژکتور و هم بلوتوث سیستم صوتی خود را روشن کنید.
  2. سپس، به قسمت تنظیمات ویدئو پروژکتور خود رفته و در آنجا pairing mode را فعال کنید. در این مرحله ویدئو پروژکتور به سراغ دستگاه‌های بلوتوثی می‌رود.
  3. پس از اینکه نام سیستم صوتی بلوتوثی شما پدیدار شد، آن را انتخاب کرده و اتصال را قبول کنید.
  4. پس از شناخت دستگاه سیستم صوتی شما توسط ویدئو پروژکتور در آینده هم ویدئو پروژکتور به طور خودکار دستگاه بلوتوثی صوتی شما را خواهد شناخت.

مزایا و معایب اتصالِ پروژکتور به بلندگو از طریق بلوتوث

اتصال دو دستگاه پروژکتور و سیستم صوتی با بلوتوث آسان است و تنها شما فقط باید یک بار این کار را انجام دهید. علاوه بر این، اتصال بلوتوثی باعث می‌شود که شما دستگاه‌های مختلف صوتی که همین ویژگی را دارند را بتوانید به ویدیو پروژکتور متصل کنید.

در صورتی که شما کلاً وصل کردن سیستم صوتی با کابل را دوست ندارید، پس اتصال پروژکتور به بلندگو از طریق بلوتوث مطمئناً به کار شما می‌آید! این به این خاطر است که این اتصال بیسیم است و دیگر دردسر وصل کردن اتصال کابل‌ها به دو دستگاه را از بین می‌برد.

با این وجود، اتصال بلوتوثی معایب خودش را دارد. بزرگترین آن قوت صدا است. قوت صدای سیستم بلوتوثی نسبت به قوت صدای کابل کمتر است و در برخی مواقع با کمی تاخیر تصویر را دنبال می‌کند که باعث عدم تطابق تصویر و صوت می‌شود.

از سوی دیگر هم استفاده از بلوتوث باعث مصرف باتری بیشتر سیستم صوتی و ویدئو پروژکتور خواهد شد.

( جهت مشاهده قیمت و خرید دانگل بیسیم پروژکتور کلیک کنید)

 اتصال پروژکتور به اسپیکر از طریق بلوتوث

نحوه اتصال ویدئو پروژکتور به بلندگو از طریق اتصال بی‌سیم وایفای

مثل سیستم صوتی بلوتوثی، اگر شما بلندگویی دارید که قابلیت اتصال به شبکه بیسیم وای فای را دارد، می‌توانید آن را به ویدیو پروژکتور خود متصل کنید. البته این به شرطی است که ویدیو پروژکتور شما هم به سیستم وای فای مجهز باشد. اتصال پروژکتور به بلندگو از طریق وای فای هم بسیار آسان است برای این کار شما باید این مراحل را طی کنید:

  1. در قدم اول، شما باید به بخش تنظیمات سیستم صوتی و ویدئو پروژکتور خود بروید و در آنجا هر دو را به شبکه وای فای خانه‌تان متصل کنید.
  2. سپس، شما از بخش تنظیمات ویدئو پروژکتور باید گزینه خروجی صوت پروژکتور از طریق وای فای را فعال کنید و وای فای را به دنبال به عنوان صوت خروجی انتخاب کنید.
  3. در مرحله بعدی، وارد تنظیمات مربوطه ویدیو پروژکتورتان شده و دستگاه ویدیو پروژکتور خود را با سیستم صوتی تان pair کنید.
  4. در نهایت هم می‌توانید یک فایل صوتی یا ویدیویی را پخش کنید تا ببینید که پخش صدای سیستم صوتیتان از طریق وای فای چطور است.

مزایا و معایب اتصال پروژکتور به اسپیکر از طریق وای فای

اگر سرعت اینترنت شما کم باشد، صوت ویدئو پروژکتور شما در زمان پخش رسانه خوب نخواهد بود و ممکن است با تاخیر مواجه باشد. به غیر از این، با استفاده از وای فای هم سیستم صوتی و هم ویدئو پروژکتور تان برق بیشتری مصرف خواهند کرد.

اتصال پروژکتور به بلندگو از طریق وای فای مزایای زیادی دارد. مثل اتصال‌های بلوتوثی شما با اتصال وای فای دیگر مجبور نیستید که با کابل و سیم سیستم صوتیتان را به ویدیو پروژکتور تان متصل کنید. همچنین، شبکه وای فای برای اتصال به سیستم صوتی محدوده وسیع‌تری را نسبت به اتصال بلوتوثی پوشش می‌دهد.

بنابراین، شما می‌توانید سیستم صوتیتان را در مکان‌های مختلف بگذارید. علاوه بر این، اتصال وای فای به شما اجازه می‌دهد تا به دستگاه‌های دیجیتال دیگر بیشتری مثل اسمارت فون، تبلت، کامپیوتر و … متصل شوید.

با این حال، اتصال وای فای خالی از عیب هم نیست. شاید بزرگترین عیب آن تداخل در سیگنال‌های وای فای و امنیت شبکه وای فای باشد.

(ما در این مطلب به معرفی بهترین دانگل‌های وای فای ویدئو پروژکتور پرداخته ایم حتما مطالعه نمایید)

اتصال ویدئو پروژکتور به بلندگو از طریق وایفای

نحوه اتصال پروژکتور به بلندگو با سیم HDMI 

روش اتصال پروژکتور به بلندگو با سیم HDMI هم ساده است. برای این کار، شما اول باید ببینید که آیا ویدئو پروژکتور و بلندگوی تان هر کدام پورت ارتباطی HDMI را دارند یا خیر. برای این کار، شما می‌توانید روی هر دستگاه پورت‌هایی که روی آن حرف HDMI حک شده را ببینید. سپس، انتهای هر کدام از کابل HDMI را به دستگاه سیستم صوتی و ویدئو پروژکتور متصل کنید.

مزایا و معایب نحوه اتصال ویدئو پروژکتور به بلندگو با سیم HDMI

بزرگترین مزیت استفاده از کابل HDMI برای اتصال پروژکتور به بلندگو کیفیت صدای آن است. کابل‌های HDMI می‌توانند صدا را به طور دیجیتالی از ویدئو پروژکتور به سیستم صوتی تان منتقل کنند. بنابراین، کیفیت صدا تا حد بسیار زیادی حفظ می‌شود.

همچنین، اتصال ویدئو پروژکتور به سیستم صوتی با سیم HDMI روند ساده‌ای است و اصلاً برای شما دردسر به وجود نمی‌آورد. اما عیب بزرگی که دارد این است که کابل‌های HDMI طول کمتری دارند. علاوه بر این، نوع پورت HDMI ممکن است که به نوع پورت سیستم صوتی شما نخورد.

برای مثال، یک نوع پورت HDMI ویدئو پروژکتور از نوع 1 و مدل قدیمی‌تر باشد. از طرف دیگر، کابل‌های HDMI نسبت به گزینه‌های دیگر ارتباطی، مثل کابل‌های RCA و جک ۳.۵ میلیمتری قیمت بیشتری دارند.

(جهت اطلاع از قیمت و خرید کابل HDMI به فروشگاه تخصصی تهران چروژکتور مراجعه نمایید)

روش اتصال پروژکتور به بلندگو با کابل HDMI

روش اتصال ویدئو پروژکتور به اسپیکر با سیم RCA 

کابل‌های ارتباطی RCA جزو کابل‌های قدیمی‌تر برای ارتباط سیستم‌های صوتی با ویدیو پروژکتورها هستند. با این حال، نحوه اتصال پروژکتور به بلندگو با چنین کابل‌هایی آسان است. اول از همه شما باید هم سیستم صوتی و هم ویدیو پروژکتور را برای داشتن پورت‌های RCA چک کنید.

اگر هر دو دستگاه شما این پورت ها را داشتند، یکی از انتهای کابل RCA را به ویدیو پروژکتور و دیگری را به سیستم صوتی خودتان متصل کنید.

مزایا و معایب روش اتصالِ پروژکتور به بلندگو با سیم RCA

از لحاظ ساده و مقرون به صرفه بودن سیم RCA یک روش اتصال پروژکتور به بلندگوی آسان است. با این وجود، این روش ممکن است در مقایسه با روش‌های دیگر انتقال صوت مثل کابل HDMI کیفیت صدای آنچنانی را ارائه ندهد. همچنین، چنین کابلی نمی‌تواند ویژگی‌های صوت پیشرفته مثل دالبی دیجیتال و فرمت‌های صوت پیشرفته را داشته باشد.

علاوه بر این، چنین فناوری دیگر دارد قدیمی می‌شود. بنابراین، شما نمی‌توانید زیاد ویدیو پروژکتورها یا سیستم‌های صوتی را پیدا کنید که از پورت‌های RCA حمایت کنند.

(برای آشنایی با انواع ویدئو پروژکتور خانگی و مشاهده قیمت و خرید ویدئو پروژکتور خانگی کلیک کنید)

نحوه اتصال پروژکتور به اسپیکر با سیم RCA

نحوه اتصال ویدئو پروژکتور به بلندگو با گیرنده A/V 

در صورتی که شما چند منبع ورودی و خروجی صوت و تصویر دارید (مانند پخش کننده dvd، کنسول و…) و می‌خواهید آنها را به ویدیو پروژکتور همراه با سیستم صوتی متصل کنید می‌توانید از گیرنده A/V استفاده کنید.

بنابراین، گیرنده A/V برای مواردی خوب است که پورت‌های ویدیو پروژکتور شما کم است و شما به یک گیرنده احتیاج دارید تا بتوانید با استفاده از پورت‌های آن محتوای خود را نمایش دهید. از این رو، شما برای اتصال سیستم صوتی و ویدئو پروژکتور به گیرنده A/V باید این مراحل را طی کنید:

  1. اول از همه اسپیکر یا اسپیکرهای خود را با یک کابل همجور به گیرنده متصل کنید.
  2. در مرحله دوم ورودی‌های صوتی و تصویری پخش کننده‌های محتوا مثل پخش کننده DVD، Blu-ray، کنسول و … را به گیرنده متصل کنید.
  3. سپس، انتهای یک کابل HDMI را به یکی از خروجی‌های ویدیویی گیرنده متصل کرده و انتهای دیگر را به ورودی ویدئو پروژکتور تان متصل کنید.
  4. منبع گیرنده را به ورودی مورد نظر خودتان و منبع خروجی ویدیو را برای پروژکتور تنظیم کنید.

مزایا و معایب روش اتصال پروژکتور به اسپیکر با گیرنده A/V

استفاده از گیرنده A/V برای اتصال پروژکتور به بلندگو چند مزیت مهم دارد. اول از همه اینکه شما با گیرنده A/V کنترل کامل بر روی ورودی‌های صوتی و تصویری محتوای خود دارید. همچنین، گیرنده A/V می‌تواند صوت اسپیکرها را تقویت کند و کیفیت صدای خوبی را از طریق اسپیکر هایتان ارائه کند.

با این وجود، نصب و اتصال ویدیو پروژکتور و اسپیکرها برای کسی که تا به حال تجربه کار با چنین دستگاه‌هایی را نداشته است ممکن است برای بار اول کمی مشکل باشد. علاوه بر این، گیرنده‌های A/V از لحاظ قیمت کمی گران هستند.

بنابراین، اگر به سراغ گزینه‌های ارزان‌تر برای متصل کردن به اسپیکر می‌گردید، شاید گیرنده A/V برای شما انتخاب خوبی نباشد.

(برای آشنایی با انواع میکروفون بی سیم و مشاهده قیمت و خرید میکروفون بی سیم کلیک کنید)

طریقه اتصال پروژکتور به بلندگو با گیرنده A/V

روش اتصال پروژکتور به بلندگو از طریق خروجی نوری/TOSLINK

استفاده از کابل نوری یا TOSLINK یک روش خوب دیگر برای اتصال پروژکتور به بلندگو است. در واقع، کابل‌های نوری می‌توانند با کیفیت بالا و بدون تداخل هیچ سیگنالی از ویدئو پروژکتور صوت محتوا را پخش کنند. البته، برای استفاده از چنین کابل‌هایی هم ویدئو پروژکتور و هم سیستم صوتی شما باید خروجی یا پورت کابل نوری را داشته باشند.

اگر هر دو این پورت را داشته باشند، تنها کاری که شما باید بکنید این است که انتهای یک کابل را به ویدیو پروژکتور و انتهای دیگر را به سیستم صوتی تان متصل کرده و محتوا را پخش کنید.

مزایا و معایب نحوه اتصال ویدئو پروژکتور به بلندگو از طریق خروجی نوری/TOSLINK

خوبی اتصال پروژکتور به بلندگو از طریق کابل نوری کیفیت صدای خیلی خوب آن است. این کابل‌ها سیگنال‌های صوتی دیجیتال‌ را از ویدیو پروژکتور دریافت کرده و آن را پخش می‌کنند، بدون اینکه کیفیت آنها را پایین بیاورند. با این حال، هزینه تهیه چنین کابل‌هایی از کابل‌های دیگر زیادتر است.

همچنین، این کابل ها فقط صوت را از ویدیو پروژکتور پخش می‌کنند؛ یعنی شما برای پخش تصویر باید یک کابل دیگر را هم به ویدیو پروژکتور متصل کنید که این باعث اعمال هزینه‌های اضافی برای پخش محتوای شما از ویدئو پروژکتور خواهد شد.

( می دانید بورس خرید ویدئو پروژکتور کجاست؟ به همین منظور برای شما مطلب بهترین بورس خرید ویدئو پروژکتور را آماده کرده ایم)

 اتصال پروژکتور از طریق خروجی نوری/TOSLINK به بلندگو

اتصال پروژکتور به اسپیکر از طریق کابل AUX 

استفاده از کابل AUX برای اتصال پروژکتور به بلندگو پروسه ساده‌ای است و مثل تمام کابل‌های دیگر است. برای این کار، شما اول باید پورت‌های ویدیو پروژکتور و دستگاه صوتی تان را بررسی کنید. بعد از اینکه مطمئن شدید هر دو پورت‌های کابل AUX داشتند، می‌توانید یک کابل برای آن تهیه کنید.

سپس، شما می‌توانید یک انتهای کابل AUX را به ویدیو پروژکتور و انتهای دیگر آن را به سیستم صوتی خود متصل کرده و محتوا را پخش کنید.

مزایا و معایب اتصال پروژکتور به بلندگو با کابل AUX

اتصال پروژکتور به بلندگو با کابل AUX فرایند ساده‌ای است و پیچیدگی خاصی ندارد. برای همین، خیلی‌ها ممکن است این روش را ترجیح دهند. با این وجود، کابل AUX در پخش کردن صوت محدودیت‌هایش نسبت به کابل‌های دیگر بیشتر است و فقط می‌تواند از صدای استریو پشتیبانی کند. همچنین، کابل AUX فقط می‌تواند صوت را پخش کند و شما برای پخش ویدیو و تصویر باید یک کابل دیگر هم تهیه کنید.

(برای آشنایی با انواع ویدئو پروژکتور کلاسی و مشاهده قیمت و خرید ویدئو پروژکتور کلاسی کلیک کنید)

اتصال پروژکتور به اسپیکر با کابل AUX

نحوه اتصال ویدئو پروژکتور به سندبار 

نحوه اتصال پروژکتور به بلندگوی سندبار (Soundbar) خیلی شبیه به اتصال ویدئو پروژکتور به بلندگوهای استریو است. با این حال تفاوتی که سندبارهای دارند در تنوع پورت‌های ارتباطی آنها است. شما با چنین دستگاه‌هایی می‌توانید ویدیو پروژکتور را با کابل RCA و جک صوتی وصل کنید.

اما خیلی از سندبارها هم دارای گزینه اتصال با کابل نوری هستند. بنابراین، اگر سندبار شما گزینه اتصال به کابل نوری را داشت، شما می‌توانید از آن استفاده کنید، چون می‌تواند صدای خیلی خوبی را پخش کند. برای متصل کردن ویدیو پروژکتور به سندبار شما اول باید کابل متناسب با خروجی ویدئو پروژکتور و سندبار را تهیه کنید.

سپس، سند بار را به برق متصل کرده و صدای آن را از طریق ویدیو پروژکتور تنظیم کنید.

مزایا و معایب نحوه اتصال ویدئو پروژکتور به بلندگو با سندبار

مسلماً سندبارها نسبت به بلندگوهای تعبیه شده در ویدئو پروژکتورها قدرت صوت بهتر و بیشتری دارند. همچنین، سندبارها نسبت به خیلی از بلندگوهای استریو سایز فشرده‌ای دارند. بنابراین، فضای زیادی را هم اشغال نمی‌کنند.

همچنین، شما مجبور نیستید که همه سندبارها را با کابل به ویدیو پروژکتور متصل بکنید. برخی از آنها مجهز به فناوری‌هایی مثل بلوتوث و وای فای هستند و شما می‌توانید با این فناوری ها آنها را به ویدیو پروژکتور متصل کنید.

با این حال، سندبارها کمی هزینه بر هستند و شما فقط برای اتصال پروژکتور به بلندگو ممکن است هزینه زیادی را محتمل شوید. علاوه بر این، در برخی از موارد ممکن است که بین پورت‌های ساندبار و ویدیو پروژکتور شما تطابق وجود نداشته باشد و شما برای اتصال سندبار به ویدیو پروژکتورتان احتیاج به یک آداپتور یا تبدیل کننده داشته باشید و خود این مسئله هزینه اضافی را روی دست شما خواهد گذاشت.

(جهت اطلاع از قیمت انواع ویدئو پروژکتور سالن کنفرانس یا همایش و مشاهده قیمت ویدئو پروژکتور اتاق کنفرانس کلیک کنید)

شیوه اتصال پروژکتور به سندبار

بهترین و ساده‌ترین روش اتصال ویدئو پروژکتور به بلندگو 

ما در پاراگراف‌های قبلی برای اتصال پروژکتور به بلندگو راه‌های مختلفی را به شما معرفی کردیم. بنابراین، برای اینکه شما بدانید بهترین و ساده‌ترین راه برای اتصال ویدیوپروژکتور به بلندگو کدام است، اول باید به تجهیزات خود نگاه کنید.

پورت‌های ویدیو پروژکتور و بلندگو را بررسی کنید و ببینید خروجی و ورودی صوت شان از چه نوع است. اگر شما با کابل مشکل ندارید و کار با کابل برایتان راحت‌تر است، می‌توانید راحت با کابل پروژکتور را به سیستم صوتی متصل کنید.

اما اگر از کابل خوشتان نمی‌آید و برایتان سخت است، روش راحت‌تر اتصال وای فای و بلوتوث است، البته به شرطی که هر دو دستگاه صوتی و ویدئو پروژکتورتان این فناوری را داشته باشند. بنابراین، انتخاب بهترین و ساده‌ترین راه برای متصل کردن ویدیو پروژکتور به سیستم صوتی بستگی به دستگاه های شما و ترجیح تان در انجام این کار دارد.

بهترین راه اتصال ویدئو پروژکتور و بلندگو

خرید بهترین ویدئو پروژکتورها از تهران پروژکتور

نبود صوت قوی در پروژکتورها ویژگی اعصاب خردکنی است، مخصوصاً اگر ویژگی‌های دیگر خوبی داشته باشد. اما دلسرد نشوید! روش‌های مختلفی برای اتصال پروژکتور به بلندگو وجود دارد که ما در این مقاله تلاش خودمان را کردیم تا همه آنها را برایتان توضیح دهیم.

همچنین، اگر شما مایل به خرید ویدئو پروژکتور هستید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین تهران پروژکتور بازدید کنید. ما چندین سال است که در زمینه عرضه و فروش محصولات برندهای مختلف ویدئو پروژکتور فعالیت می کنیم.

بنابراین، خوشحال می‌شویم که به سایت ما مراجعه کرده و از محصولات ما بازدید کنید. اگر هم مایل به خرید حضوری از فروشگاه ما هستید، می‌توانید به آدرس تهران، میدان امام خمینی، خیابان ناصر خسرو، روبه‌روی کوچه جوانمرد مراجعه کنید.

خرید ویدئو پروژکتورها از تهران پروژکتور

منبع

خرید ویدئو پروژکتور

مقالات مرتبط

نظرات

ملیکا
۰۱ مهر ۱۴۰۳

کدوم یک از روش های اتصال پروژکتور به بلندگو بهترین کیفیت صدا رو به ما میده؟

  • تیم محتوای تهران پروژکتور
    ۰۲ مهر ۱۴۰۳

    درود بر شما. برای داشتن صوت با کیفیت در اتصال پروژکتور به بلندگو می‌توانید از نوع ارتباط HDMI استفاده کنید. کابل‌های HDMI می‌توانند سیگنال‌های صوتی با کیفیت را بدون از دست دادن کیفیت از اسپیکر شما پخش کنند.

Jafari
۱۳ شهریور ۱۴۰۳

در اتصال پروژکتور به بلندگو چطوری کیفیت صدای خوب داشته باشم؟

  • تیم محتوای تهران پروژکتور
    ۱۴ شهریور ۱۴۰۳

    برای بهبود کیفیت صدا در اتصال پروژکتور به بلندگو مطمئن شوید که از کابل‌های باکیفیت استفاده می‌کنید که با تجهیزات شما هم سازگار است. بعلاوه برای بهینه‌سازی توزیع صدا بلندگوها را به درستی قرار دهید.

ali
۱۰ شهریور ۱۴۰۳

اتصال پروژکتور به بلندگو با کابل بهتر و با کیفیت تر از روش های بی سیمه

  • تیم محتوای تهران پروژکتور
    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

    درود! بله دقیقا!

اضافه کردن نظر جدید