راهنمای خرید ویدئو پروژکتور + مهم ترین فاکتورهای خرید پروژکتور چیست؟

چه کسی است که از نمایش تصویر 4K روی صفحه بزرگ در سالن نشیمن خود خوشش نیاید؟ برای رسیدن به چنین چیزی خیلی‌ها تلویزیون 4K می‌گیرند. اما برخی‌ها هم هستند که به سراغ آپشن‌های لوکس‌تری مثل ویدیو پروژکتور می‌روند. با این حال، از بین این همه مدل و برند ویدئو پروژکتور چطور می‌توانیم محصول ایده آل‌مان را انتخاب کنیم؟ برای این کار، شما باید چند عامل و نکته را در نظر بگیرید و در واقع یک راهنمای خرید ویدئو پروژکتور داشته باشید. برای مثال، هدف شما از خرید ویدئو پروژکتورچیست؟ آن را برای مصرف سرگرمی می‌خواهید یا ارائه محتوا در جلسات تجاری و مدرسه؟ دلتان می‌خواهد میزان روشنایی، نسبت کنتراست، رزولوشن، صدا، نسبت پرتاب، تکنولوژی‌های نمایش تصویر و منبع نور آن چطور باشند؟ همه این‌ها عواملی هستند که شما باید در زمان خرید ویدئو پروژکتور در نظر بگیرید که ما در ادامه این مطلب از  تهران پروژکتور آنها را برایتان توضیح خواهیم داد.

نکات مهم و راهنمای خرید ویدئو پروژکتور چه هستند؟

وقتی که شما هر محصولی را می‌خرید، دوست دارید خرید خوبی داشته باشید و از بابت هزینه‌ای که برای آن می‌پردازید ارزش محصول را دریافت کنید درست است؟ برای ویدئو پروژکتور هم همین مسئله صدق می‌کند. شما قبل از خرید باید ویژگی‌ها و نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور را در نظر بگیرید.

این ویژگی‌ها عبارتند از: هدف خرید شما از ویدئو پروژکتور، میزان روشنایی، نسبت کنتراست، رزولوشن، صدا، فناوری نمایش تصویر، لامپ پروژکتور نسبت پرتاب و …. توجه به این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کند تا ویدئو پروژکتور مورد نظر خودتان را بهتر انتخاب کنید. بنابراین، با ما همراه باشید تا در ادامه مقاله راهنمای خرید ویدئو پروژکتور در مورد این ویژگی‌ها به شما توضیح دهیم.

( جهت آشنایی با 11 فاکتور مهم  و موثر در انتخاب پروژکتور مطلب مقایسه پروژکتور 4K با پروژکتور FULL HD را مطالعه نمایید)

نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور: 1- هدف شما از خرید ویدیو پروژکتور چیست؟

اولین مرحله در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور بررسی هدف شما از خرید آن است. شما باید در ابتدا به این توجه کنید که ویدیو پروژکتورتان را برای چه هدفی می‌خواهید؟ آیا می‌خواهید آن را در سالن نشیمنتان بگذارید و فقط با آن فیلم یا سریال تماشا کنید؟

یا می‌خواهید از ویدئو پروژکتور‌تان برای ارائه محتوا، عکس و داده در سالن‌های همایش، جلسات تجاری و کلاس درس استفاده کنید؟ در نظر گرفتن نوع استفاده به شما کمک می‌کند تا ویدئو پروژکتور مورد نظرتان را بهتر انتخاب کنید، چون هر ویدئو پروژکتور متناسب با یک استفاده ویژگی‌های خاص خود را دارد.

بنابراین، در این بخش از فاکتورهای مهم خرید ویدئو پروژکتور ما اول پروژکتورهای مخصوص، اهداف متفاوت و ویژگی‌های آنها را بررسی می‌کنیم.

(اگر به دنبال خرید پرده نمایش هستید پیشنهاد می کنیم حتما مطلب پرده نمایش پروژکتور بهتر است یا دیوار سفید را مطالعه نمایید)

هدف نکته ای مهم در خرید ویدیو پروژکتور

ویدئو پروژکتور خانگی چه ویژگی‌هایی دارد؟

پخش صدای خوب یکی از فاکتورهای مهم خرید ویدئو پروژکتور محسوب می‌شود و می‌تواند تجربه سینمایی شما از ویدیو پروژکتور را افزایش دهد. همچنین، داشتن اپلیکیشن‌های پخش محتوای آنلاین مثل نتفلیکس و آمازون پرایم هم به شما کمک می‌کند تا از منابع سریال و فیلم بین‌المللی بهره‌مند شوید!

در صورتی که شما می‌خواهید یک ویدیو پروژکتور در خانه خود داشته و با آن فیلم و سریال را با کیفیت خیلی بالا تماشا کنید، پس کیفیت تصویر ویدیو پروژکتور باید برایتان خیلی مهم باشد. از این رو، شما باید به سراغ ویدیو پروژکتور‌هایی بروید که دارای میزان بالای رزولوشن، کنتراست تصویر و دقت رنگ هستند.

همچنین، شما در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور چنین محصولاتی باید به دقت صدای آنها و مجهز بودنشان به نرم‌افزارهایی مثل نتفلیکس و آمازون پرایم هم توجه کنید.

(برای آشنایی با انواع ویدئو پروژکتور خانگی و مشاهده قیمت و خرید ویدئو پروژکتور خانگی کلیک کنید)

بررسی ویژگی‌های ویدئو پروژکتور خانگی

ویژگی‌ها و نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور اداری یا تجاری چیست؟

پورت‌های ارتباطی ویدئو پروژکتور هم جزو نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور است. هرچه باشد شما می‌خواهید از دستگاه‌هایی مثل کامپیوتر، سیستم‌های مک، اندروید، آیفون و … محتوایتان را روی پروژکتور نشان دهید. بنابراین، به نفع‌تان است که تعداد و تنوع پورت‌های پروژکتورتان بیشتر باشد.

در صورتی که شما برای اهداف اداری و تجاری راهنمای خرید ویدئو پروژکتور را می‌خواهید، پس اولین ویژگی که باید به آن توجه کنید وضوح تصویر است. ویدیو پروژکتورهایی که برای اهداف اداری و در جلسات تجاری به کار می‌روند باید تصاویر و داده‌های خود را با وضوح روی صفحه نمایش دهند.

بنابراین، هر چقدر که پروژکتور وضوح تصویر بیشتر باشد، پروژکتور بهتر می‌تواند تصویر را به مخاطبان نشان دهد. همچنین، روشنایی ویدئو پروژکتور هم از این اطمینان حاصل می‌کند که مخاطبانتان بتوانند به خوبی تصاویر را بر روی صفحه نمایش ببینند. بنابراین، هرچه روشنایی پروژکتورتان بیشتر باشد، بهتر است.

(جهت اطلاع از قیمت انواع ویدئو پروژکتور اداری و مشاهده قیمت ویدئو پروژکتور اداری کلیک کنید)

ویژگی‌های مهم خرید ویدئو پروژکتور اداری یا تجاری

راهنمایِ خرید ویدئو پروژکتور آموزشی کلاسی

قابل حمل بودن ویدئو پروژکتور برای شما ویژگی خوبی است، چون شما می‌خواهید ویدئو پروژکتورتان را از خانه و از کلاسی به کلاس دیگر حمل کنید. بنابراین، اگر ویدئو پروژکتور شما طراحی کوچک و فشرده‌ای داشته باشد، این مسئله حمل پروژکتور و استفاده از آن را برایتان خیلی راحت‌تر می‌کند.

اگر شما معلم هستید و می‌خواهید در کلاس درس برای محتوای آموزشی از ویدئو پروژکتور استفاده کنید، پس حتماً باید در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور کلاس درس چند نکته را در نظر بگیرید. یکی از فاکتورهای مهم خرید ویدئو پروژکتور برای کلاس درس و اهداف آموزشی میزان روشنایی پروژکتور شما است.

اکثر کلاس‌های درس دارای نور محیطی زیاد هستند. بنابراین، ویدئو پروژکتور شما هم برای نشان دادن تصاویر قابل دیدن باید روشنایی خوبی داشته باشد که این روشنایی بهتر است بین ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ اونس لومن باشد. همچنین، هر چقدر که رزولوشن و کنتراست تصویر ویدئو پروژکتور بیشتر باشد، دانش‌آموزان شما بهتر و راحت‌تر می‌توانند تصاویر را با جزئیات و دقت رنگ بهتر ببینند.

از طرف دیگر، اگر ویدیو پروژکتور شما از لحاظ پورت‌های ارتباطی تعداد و تنوع زیادی داشته باشد شما می‌توانید از دستگاه‌های مختلف محتوای مورد نظر خود را با ویدیو پروژکتورتان نمایش دهید.

(برای آشنایی با انواع ویدئو پروژکتور کلاسی و مشاهده قیمت و خرید ویدئو پروژکتور کلاسی کلیک کنید)

نکات خرید ویدئو پروژکتور آموزشی کلاسی

فاکتورهای مهم خرید ویدئو پروژکتور سالن کنفرانس یا همایش چه هستند؟

به فاصله پرتاب ویدئو پروژکتورها هم دقت کنید. در صورتی که اتاق کنفرانس شما کوچک باشد، ویدئو پروژکتورهایی با فاصله پرتاب کوتاه‌تر برای شما مناسب‌تر هستند. اما اگر اتاق کنفرانستان بزرگ است، بهتر است به سراغ ویدیو پروژکتورهایی با فاصله پرتاب استاندارد یا بلند بروید.

در صورتی که شما می‌خواهید برای سالن کنفرانس یا همایش ویدیو پروژکتور بخرید، اولین عامل مهم در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور شما باید میزان روشنایی آن باشد. خیلی از سالن‌های کنفرانس و همایش نور محیطی زیاد دارند.

بنابراین، اگر نور محیطی سالن کنفرانس شما زیاد است، باید پروژکتوری با حداقل روشنایی ۳۵۰۰ تا حداکثر روشنایی ۶۰۰۰ اونس لومن را تهیه کنید. همچنین، در ویدئو پروژکتورهای کنفرانسی مواردی مثل قابل حمل بودن و نصب آسان آن هم مهم است. بسته به نوع اتاق کنفرانس شما ممکن است که ویدیو پروژکتورتان را در مکان‌های مختلف آن قرار دهید.

بنابراین، بهتر است ویدئو پروژکتوری را انتخاب کنید که از لحاظ حمل فشرده و کوچک باشد. علاوه بر این، بلندگو و قوت صوت پروژکتور هم بسیار اهمیت دارد. مخصوصاً اگر اتاق کنفرانس و همایش شما بزرگ بوده و تعداد زیادی از افراد در آن باشند.

(جهت اطلاع از قیمت انواع ویدئو پروژکتور سالن کنفرانس یا همایش و مشاهده قیمت ویدئو پروژکتور اتاق کنفرانس کلیک کنید)

عوامل مهم خرید ویدئو پروژکتور سالن کنفرانس یا همایش

راهنمایِ خرید ویدئو پروژکتور گیمینگ

رزولوشن تصویر و کنتراست آن هم در بازی‌های ویدیویی بسیار مهم هستند. هر چقدر که رزولوشن تصویر و کنتراست رنگ‌های آن بیشتر باشد، ویدئو پروژکتور می‌تواند تصویر را با دقت رنگ و وضوح بهتری روی صفحه شما نمایش دهد.

در صورتی که می‌خواهید با ویدئو پروژکتورتان غول‌ها را شکست بدهید و به نبرد شیاطین دیوهای افسانه‌ای در دنیای بازی‌های ویدیویی بروید، پس حتماً باید چند تا از فاکتورهای مهم خرید ویدئو پروژکتور گیمینگ را در نظر بگیرید.

در ویدئو پروژکتورهای گیمینگ اولین و مهم‌ترین عامل میزان تاخیر ورودی یا input lag است. هر چقدر که میزان تاخیر ورودی پروژکتور کمتر باشد، پروژکتور صفحه بازی را با سرعت بیشتری نمایش می‌دهد و هیچ تاخیری در بازی شما صورت نخواهد گرفت.

عامل مهم دیگر در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور گیمینگ Refresh Rate یا نرخ دوباره‌سازی تصویر است که هر چقدر این میزان بیشتر باشد، قدرت ویدیو پروژکتور شما در نشان دادن یک تصویر روان با وضوح و کیفیت بالا بیشتر است. اما اگر این میزان کم باشد، شما ممکن است در تصویر بازی افکت‌هایی مثل محو شدن یا رندر نکردن درست گرافیک‌های بازی را مشاهده کنید.

(برای آشنایی با انواع ویدئو پروژکتور کلاسی و مشاهده قیمت و خرید ویدئو پروژکتور بازی کلیک کنید)

فاکتور های خرید ویدئو پروژکتور گیمینگ

نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور قابل حمل

عواملی مثل نصب آسان و ویژگی‌هایی مثل تصحیح اثر ذوزنقه‌ای خودکار هم در انتخاب ویدئو پروژکتور قابل حمل مهم هستند، چون شما اگر در فضای بیرون بخواهید ویدئو پروژکتورتان را مستقر کنید ممکن است مکان آن را تغییر دهید. بنابراین، این ویژگی‌ها به شما کمک می‌کنند تا برای ویدیو پروژکتور قابل حمل‌تان نصب آسان‌تری داشته باشید.

اگر فردی هستید که خیلی مسافرت می‌کند و احتیاج به ویدیو پروژکتوری دارید که بتوانید به راحتی آن را حمل کنید، باید در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور چند عامل را در نظر بگیرید. اول از همه ببینید که ویدیو پروژکتور شما چه گزینه‌هایی برای اتصال با دستگاه‌های مختلف دارد.

آیا می‌تواند به کامپیوتر، سیستم اندروید و مک شما متصل شود؟ آیا سیستم بلوتوثی یا وای فای دارد و می‌تواند از طریق اینترنت محتوای گوشی شما را بر روی صفحه نمایش نشان دهد؟ همچنین ویدیو پروژکتوری که قابل حمل است باید مقاومت و دوام خوبی هم داشته باشد.

این به خاطر آن است که شما این ویدئو پروژکتور را به مکان‌های مختلف می‌برید و ممکن است حتی اگر در کیف باشد ضربه بخورد. بنابراین، اگر پروژکتورتان ساختار محکمی نداشته باشد، ممکن است زود صدمه ببیند.

(جهت مشاهده مشخصات انواع ویدئو پروژکتور جیبی و اطلاع از قیمت و خرید آنلاین ویدئو پروژکتور جیبی کلیک کنید.)

نکات موثر در خرید ویدئو پروژکتور قابل حمل

فاکتورهای مهم خرید ویدئو پروژکتور پرتاب کوتاه

ویدیو پروژکتورهای پرتاب کوتاه ویدئو پروژکتورهایی هستند که شما برای نمایش تصویر آن را باید در فاصله کوتاهی از صفحه نمایش قرار دهید. بنابراین، در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور پرتاب کوتاه اولین عامل مهمی که باید در نظر گرفت فاصله پرتاب آن است.

برای همین اول باید ترتیب و چیدمان سالن و اتاقی که می‌خواهید پروژکتورتان را در آن بگذارید در نظر بگیرید. سپس، با توجه به آن نسبت پرتاب پروژکتورتان را تعیین کنید. همچنین، در انتخاب ویدئو پروژکتور با پرتاب کوتاه رزولوشن و کیفیت تصویر هم مهم است.

در صورتی که بودجه شما به شما اجازه می‌دهد، می‌توانید به سراغ ویدئو پروژکتورهای 4K بروید. اما اگر زیاد نمی‌توانید خرج کنید، ویدئو پروژکتورهای پرتاب کوتاه می‌توانند تصاویر ۱۰۸۰ پیکسل را هم با کیفیت خیلی خوبی در فاصله کم از صفحه نمایش نشان دهند.

نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور پرتاب کوتاه

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور: 2- میزان روشنایی

در صورتی که نور محیط شما کم باشد، ویدئو پروژکتورهایی با روشنایی 1000 تا ۲۵۰۰ لومن برای اتاق و سالن نشیمن شما خوب هستند. اما اگر می‌خواهید در روز روشن و با لامپ یا نور محیطی روشن محتوا را تماشا کنید، باید ویدیو پروژکتوری با روشنایی بیش از ۳۰۰۰ و تا ۴۰۰۰ انس لومن را انتخاب کنید.

در صورتی که ویدیو پروژکتور شما روشنایی کافی نداشته باشد، چطور می‌تواند تصویر را واضح و با جزئیات و دقت نشان بدهد؟ ویدئو پروژکتورهایی که میزان روشناییشان کم است تصاویری که نشان می‌دهند هم مبهم و تیره است، حتی اگر نور محیط شما تاریک باشد! حالا فرض کنید که شما سالن نشیمن نان یک یا دو پنجره دارد که نور زیادی را از خود عبور می‌دهد.

به این صورت، هر چقدر که روشنایی محیطتان بیشتر باشد، پروژکتور هم باید روشنایی بیشتری داشته باشد تا شما بتوانید صفحه را واضح ببینید. در این صورت، روشنایی اتاق اجازه نمی‌دهد که شما محتوا را به خوبی تماشا کنید.

برای همین در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور روشنایی عامل غیر قابل چشم‌پوشی است که حتماً باید به آن توجه کنید. از اینرو، در زمان انتخاب و خرید ویدئو پروژکتور به قسمت روشنایی که واحد اندازه‌گیریش ANSI Lumen است دقت کنید.

میزان روشنایی عاملی مهم در خرید ویدئو پروژکتور

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور: 3- نسبت کنتراست رنگ

اصولاً نسبت کنتراست 1،500:1 در یک محیط تاریک برای نشان دادن رنگ‌ها نسبت خوبی است. اما برای داشتن عملکرد عالی ویدئو پروژکتور بهتر است ویدیو پروژکتوری با نسبت کنتراست 2،000:1 یا بیشتر را تهیه کنید.

آیا می‌خواهید تصاویری که ویدیو پروژکتورتان نشان می‌دهد وضوح و دقت رنگ بالایی داشته باشند؟ بنابراین، در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور حتماً باید به نسبت کنتراست رنگ آن دقت کنید. نسبت کنتراست رنگ نسبت بین قسمت‌های رنگ سیاه و قسمت‌های رنگ سفید در تصویر است.

هر چقدر که نسبت کنتراست رنگ ویدیو پروژکتور بیشتر باشد، آن ویدئو پروژکتور می‌تواند رنگ‌های سفید و رنگ‌های سیاه در تصویر را با جزئیات بیشتری نشان دهد. علاوه بر این، ویدیو پروژکتورهایی که نسبت کنتراست رنگ بهتری داشته باشند، می‌توانند سایه‌های تصویر و رنگ‌های سیاه آنها را با عمق و جزئیات بهتری نشان دهند.

( برای اطلاع بیشتر درباره  نسبت کنتراست در ویدئو پروژکتور برای شما مطلب کنتراست ویدئو پروژکتور را آماده کرده ایم، حتما مطالعه کنید)

کنتراست رنگ نکته ای مهم در خرید ویدئو پروژکتور

نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور: 4- رزولوشن یا وضوح نمایش

برای کیفیت تصویر Full HD باید به سراغ ویدئو پروژکتورهایی با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل بروید. در صورتی هم که ویدیو پروژکتوری با کیفیت بالاتر می‌خواهید، باید ویدئو پروژکتورهای 4k را انتخاب کنید.

در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور، انتخاب یک ویدیو پروژکتور با رزولوشن بالا برای نمایش تصاویر با کیفیت و دقیق بسیار مهم است. هر چقدر که رزولوشن ویدئو پروژکتورتان بیشتر باشد، آن ویدئو پروژکتور می‌تواند پیکسل‌های بیشتری از تصویر را نشان داده و تجربه مشاهده شما از تصویر را بهتر کند.

مخصوصاً اگر صفحه نمایش ویدئو پروژکتور شما بزرگ باشد، دقت نشان دادن جزئیات تصویر بیشتر از پیش مهم می‌شود، چون پیکسل‌های محتوا روی صفحه نمایش آشکارتر هستند. بنابراین، اگر صفحه نمایش بزرگی دارید و کیفیت تصویر خوبی می‌خواهید، باید به سراغ ویدئو پروژکتورهای با رزولوشن بالا بروید.

( جهت کسب اطلاع بیشتر در خصوص تفاوت کیفیت 4k و FULL HD مطلب مقایسه رزولوشن 1080p و 4k را مطالعه نمایید.)

رزولوشن عاملی مهم در خرید ویدئو پروژکتور

فاکتورهای مهم خرید ویدئو پروژکتور: 5- میزان صدای پروژکتور و حد مناسب آن

داشتن صدای پر قدرت و واضح در ویدئو پروژکتورها، مخصوصاً ویدئو پروژکتورهایی که برای سینمای خانگی عرضه می‌شوند، ویژگی مهمی در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور است. همچنین، اگر شما بخواهید در جلسات اداری و تجاری یا کلاس درس محتوای خود را ارائه دهید، داشتن ویدیو پروژکتور با صوت قوی می‌تواند کاری کند که صدای آن به تمام مخاطبان شما از ابتدا تا انتهای سالن و اتاق برسد.

خیلی از پروژکتورها دارای اسپیکر هستند. اما برخی‌ها اسپیکرهای‌شان اصلاً قوت خوبی ندارد. بنابراین، اگر قدرت صوت ویدئو پروژکتور برایتان مهم است، به سراغ ویدئو پروژکتورهایی با قدرت صوت بالا بروید.

( اگر به دنبال کابل مناسب برای اتصال ویدئو پروژکتور هستید برای خرید و مشاهده قیمت کابل ویدیو پروژکتور کلیک کنید.)

میزان صدا فاکتوری مهم در خرید ویدئو پروژکتور

فاکتورهای مهم خرید ویدئو پروژکتور: 6- معرفی فناوری‌ها و تکنولوژی تصویر

در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور، مدل‌های مختلف ویدئو پروژکتورها از فناوری‌های متفاوتی برای نمایش تصویر روی صفحه استفاده می‌کنند. در حال حاضر، این فناوری‌ها عمدتاً از نوع LCD، DLP، LCOS و 3LCD هستند. هر کدام از این فناوری‌ها مزایا و معایب خودشان را دارند که ما در ادامه هر کدام را توضیح خواهیم داد.

 فناوری‌ و تکنولوژی تصویر فاکتوری مهم در خرید پروژکتور

نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور: فناوری نمایش DLP

در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور خیلی از پروژکتورهای جدید از فناوری نمایش DLP استفاده می‌کنند. در این فناوری در ویدئو پروژکتور یک دستگاه میکرو آینه دیجیتال تعبیه شده که در آن آینه‌های کوچک نور را منعکس می‌کنند تا تصویر ویدیو پروژکتور را به وجود بیاورند.

همچنین، در ویدئو پروژکتور DLP چرخه رنگ را به تصویر اضافه کرده و به این صورت، شما تصویر رنگی را روی صفحه نمایش مشاهده می‌کنید. اما دقیقاً فناوری نمایش DLP چه مزایا و معایبی دارد؟

  • مزایا: ویدیو پروژکتورهای DLP کنتراست تصویر بیشتری نسبت به ویدیو پروژکتورهای LCD دارند و می‌توانند تصاویر واضح‌تر با سایه‌های عمیق‌تر را نمایش دهند. همچنین، آنها برای نمایش حرکات تند تصویر ایده آل هستند.
  • معایب: دقت رنگ کمتری نسبت به ویدیو پروژکتورهای LCD دارند. همچنین، در برخی از ویدیو پروژکتورهای DLP ممکن است اثر رنگین کمانی وجود داشته باشد. اگرچه مدل‌های جدیدتر چنین اثری را از بین برده‌اند.

فناوری نمایش DLP عهاملی مهم در خرید ویدئو پروژکتور

فاکتورهای مهم خرید ویدئو پروژکتور: فناوری نمایش LCD

به غیر از فناوری DLP بسیاری از پروژکتورها هنوز هم از فناوری LCD استفاده می‌کنند. بنابراین، در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور مهم است که شما در مورد این فناوری بدانید. اصولاً فناوری LCD از پنل‌های کریستال مایع برای نمایش تصاویر استفاده می‌کند.

در ویدئو پروژکتورها نیز نور از طریق این پانل‌های کریستال عبور می‌کند. سپس، پنل‌های کریستال نور را طوری تنظیم می‌کنند که پروژکتور بتواند تصویر را روی صفحه نمایش دهد. اما فناوری LCD هم مثل فناوری DLP مزایا و معایب خودش را دارد که عبارتند از:

  • مزایا: دقت رنگ و پررنگی آنها نسبت به پروژکتورهای دیگر بهتر است. همچنین، ویدئو پروژکتورهای دارای فناوری LCD می‌توانند تصویرهای روشن‌تری را به وجود بیاورند که آنها را برای ارائه در محیط‌های پرنور انتخاب خوبی می‌کند.
  • معایب: در مقایسه با پروژکتورهای DLP کنتراست رنگ آنها پایین‌تر است که باعث می‌شود عمق سایه و جزئیات آن را خوبی نشان ندهند. همچنین، در زمان نشان دادن حرکات سریع تصویر دچار محو شدگی تصویر می‌شوند. برای همین، برای نمایش فیلم و بازی خیلی خوب نیستند.

فناوری LCD فاکتوری مهم در خرید ویدئو پروژکتور

نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور: فناوری‌ نمایش LCOS

در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور، اکثر پروژکتورهایی که در بازار می‌بینید از نوع LCD یا DLP هستند. اما یک نوع دیگر ویدئو پروژکتورها که گران قیمت هم هستند وجود دارند که از فناوری LCOS استفاده می‌کنند. فناوری LCOS ترکیبی از فناوری‌های LCD و DLP است که پانل‌های کریستال مایع را روی سطح سیلیکونی قرار می‌دهد.

سپس، زمانی که نور به این پانل‌ها می‌تابد آنها نور را تنظیم کرده و از طریق مجموعه‌ای از لنزها منعکس می‌کنند تا تصویر را نشان دهند. در کل، فناوری نمایش LCOS به خاطر ترکیب ویژگی‌های فناوری‌های LCD و DLP تصاویر خیلی بهتر و با کیفیت‌تری را نسبت به این دو تولید می‌کند. با این حال، این فناوری هم مثل دو فناوری دیگر مزایا و معایب خودش را دارد که آنها عبارتند از:

  • مزایا: پروژکتور LCOS از لحاظ دقت رنگ، کیفیت تصویر و نسبت کنتراست نسبت به دو ویدئو پروژکتور LCD و DLP برتر است و می‌تواند تصویرهای با کیفیت و روانی را تولید کند. برای همین برای سینمای خانگی و بازی کردن عالی است.
  • معایب: پروژکتورهای LCOS معمولاً نسبت به ویدیو پروژکتورهای LCD و DLP روشنایی کمتری دارند. برای همین برای استفاده در محیط‌های پرنور مناسب نیستند. علاوه بر این، اندازه‌شان نسبت به ویدیو پروژکتورهای دیگر بزرگتر بوده و وزن بیشتری دارند. همچنین، قیمتشان هم نسبت به ویدیو پروژکتورهای دیگر بیشتر است.

LCOS نکته ای مهم در خرید ویدئو پروژکتور

فاکتورهای مهم خرید ویدئو پروژکتور: تکنولوژی تصویر 3LCD

فناوری نمایش تصویری 3LCD از سه پنل کریستال مایع برای برای سه رنگ اصلی قرمز، آبی و سبز استفاده می‌کند. سپس، نور لامپ ویدئو پروژکتور به این سه رنگ اصلی تقسیم شده و از هر کدام از این سه پنل عبور می‌کند. بعد از آن، ویدئو پروژکتور هر کدام از این سه نوری که از پنل‌ها عبور کرده‌ را با همدیگر ترکیب و از یک لنز عبور و تصویر را وی صفحه نمایش می‌دهد.

فناوری تصویر 3LCD در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور فناوری مهمی است، زیرا به خاطر نحوه کارش می‌تواند دقت رنگ و روشنایی خوبی را ارائه دهد. با این حال، این فناوری مزایا و معایب خودش را دارد که عبارتند از:

  • مزایا: پروژکتورهای 3LCD اثر رنگین کمانی در تصویر ندارند و از لحاظ درجه‌بندی و پررنگی رنگ‌ها در تصویر عملکرد خوبی را از خود نشان می‌دهند. علاوه بر این، ویدئو پروژکتورهای 3LCD روشناییشان بیشتر است.
  • معایب: ویدیو پروژکتورهای 3LCD نسبت به ویدیو پروژکتورهای DLP نسبت کنتراست کمتری دارند. همچنین، آنها در زمان حرکت تند تصویر ممکن است اثر محو شدگی را در تصویر نشان دهند. علاوه بر این، ویدئو پروژکتورهای 3LCD نسبت به خیلی از پروژکتورهای دیگر وزن بیشتر و ابعاد بزرگتری دارند. برای همین، قابلیت حمل خوبی ندارند.

تکنولوژی 3LCD فاکتوری مهم در خرید پروژکتور

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور: 7- راهنمای انتخاب منبع نوری ویدئو پروژکتور

ما در پاراگراف‌های قبلی راهنمای خرید ویدئو پروژکتور گفتیم که روشنایی یکی از عوامل مهم انتخاب ویدئو پروژکتور است. بنابراین، شما در زمان خرید ویدئو پروژکتور یکی از عواملی که حتماً باید به آن توجه کنید لامپ ویدیو پروژکتور است.

در حال حاضر، اکثر ویدیو پروژکتورها از سه نوع منبع نوری لامپ، LED و لیزری برای روشنایی تصویر خود استفاده می‌کنند که هر کدام ویژگی‌های مخصوص خود دارند که ما در ادامه آنها را توضیح خواهیم داد.

نکات مهم انتخاب منبع نوری ویدئو پروژکتور

نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور: پروژکتورها با منبع نور لامپ

قیمت پروژکتورها با منبع نور لامپ هنوز هم نسبت به پروژکتورهای با لامپ LED و لیزری بهتر است. بنابراین، هم نور خوب و هم قیمت آنها باعث شده که چنین پروژکتورهایی هنوز هم در بازار تولیدشان باقی بماند.

منبع نور لامپ برای پروژکتورها یک روش قدیمی است و هنوز هم چنین پروژکتورهایی در بازار عرضه می‌شوند. معمولاً این ویدیو پروژکتورها از لامپ‌های متال هالید و UHE برای روشنایی تصویر خود استفاده می‌کنند. از لحاظ روشنایی، ویدیو پروژکتورها با منبع لامپ عملکرد خوبی دارند.

با این وجود، هم لامپ‌های UHE و هم لامپ‌های هالید عمر کوتاهی دارند و میزان روشنایی تصویر آنها به تدریج با استفاده مکرر پروژکتور کمتر می‌شود. علاوه بر این، از آنجایی که این لامپ‌ها نور زیادی را تولید می‌کنند، گرمای زیادی را هم به وجود می‌آورند.

بنابراین برای خنک نگه داشتن ویدئو پروژکتور، سازندگان آن فضای بیشتری را برای آنها می‌سازند که خود این باعث می‌شود پروژکتور ابعاد بزرگتر و وزن سنگین‌تری داشته باشد. از این رو، اگر در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور دلتان می‌خواهد ویدیو پروژکتوری با روشنایی خوب و ارزان‌تر را داشته باشید می‌توانید ویدئو پروژکتورهای لامپی را انتخاب کنید.

معرفی پروژکتور با منبع نور لامپ

فاکتورهای مهم خرید ویدئو پروژکتور: پروژکتورهای با منبع نور لیزری

از لحاظ تعبیه فناوری، پروژکتورهای با منبع نور لیزری نسبت به پروژکتورها با منبع نور لامپ گرانتر هستند. این به خاطر آن است که هزینه و زحمت زیادی برای تولید چنین منبع نوری انجام می‌شود. همچنین، منبع نور لیزری نسبت به منبع نور لامپی عمر طولانی‌تری داشته و نیاز به نگهداری اصلاً ندارد.

علاوه بر این، منبع روشنایی نور لیزری نسبت به پروژکتورهای منبع نور لامپی و اکثر لامپ‌های LED بیشتر است. با این وجود، پروژکتورهای منبع نور لیزری قیمت گران‌تری هم دارند. بنابراین، در خصوص راهنمای خرید ویدئو پروژکتور اگر بودجه کافی برای این کار را دارید، می‌توانید پروژکتورهای منبع نور لیزری را تهیه کنید، چون دوام بهتر و کارایی بیشتری دارند.

معرفی پروژکتورهای با منبع نور لیزری

نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور: پروژکتورهای منبع نور LED

در گذشته، پروژکتورهایی با منبع نور LED نور زیادی نسبت به ویدیو پروژکتورهای با منبع نور لیزری و لامپ سنتی منتشر نمی‌کردند. با این حال، سازندگان مدل‌های جدید ویدئو پروژکتور سعی کردند تا این مشکل را برطرف کرده و لامپ‌های LED با قدرت روشنایی بالا را در ویدیو پروژکتورها تعبیه کنند.

در ویدئو پروژکتورهای با منبع نور LED سازندگان آن به جای استفاده از لامپ از منابع نور غیر ارگانیک LED برای تامین روشنایی ویدئو پروژکتور استفاده می‌کنند. ویدیو پروژکتورهای با منبع نور LED هم مثل منابع نور لیزری کارایی بالا و دوام خوبی دارند.

آنها معمولا می‌توانند حداقل تا ۲۰ هزار ساعت کار کرده و احتیاج به نگهداری و نظارت ندارند. جنس چنین منابع نوری از جیوه است و خیلی راحت می‌توان آنها را خاموش و روشن کرد. این ویژگی‌ها باعث می‌شوند که در ویدیو پروژکتور آنها گرمای کمی تولید کرده، اندازه کوچکی داشته باشند و قیمتشان هم کمتر باشد.

برای همین، اگر در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور به دنبال ویدئو پروژکتورهایی با منبع نور مقرون به صرفه‌تر می‌گردید، پروژکتورهایی با منبع نور LED انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

معرفی پروژکتورهای منبع نور LED

نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور: 8- نسبت پرتاب ویدئو

در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور، نسبت پرتاب یک عامل مهم دیگر است که باید به آن توجه کنید. نسبت پرتاب یعنی فاصله بین ویدئو پروژکتور و صفحه نمایش به نسبت اندازه صفحه تصویر قابل نمایش. نسبت پرتاب مهم است، چون دقیقاً بر روی جایی که شما قرار است ویدئو پروژکتورتان را در اتاق یا سالن بگذارید تاثیر می‌گذارد. ویدیو پروژکتورها چند نوع فاصله پرتاب دارند که ما در این بخش انواع آنها و اینکه برای چه نوع فاصله‌ای از صفحه نمایش‌تان مناسب هستند توضیح خواهیم داد.

نسبت پرتاب ویدئو مهم در خرید ویدئو پروژکتور

نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور: فاصله پرتاب استاندارد

در ویدئو پروژکتورهای با فاصله پرتاب استاندارد نسبت پرتابشان معمولا بین 1.5:1 تا 2.5:1 است. این به این معنی است که شما آنها را باید معمولا در فاصله بین 1.5 تا 2.5 متری از صفحه نمایش قرار دهید. برای همین، در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور، ویدئو پروژکتورها با فاصله پرتاب استاندارد برای چنین محیط‌هایی مناسب هستند: سالن‌های سینمای خانگی؛ سالن نشیمن و کلاس درس با اندازه متوسط و بزرگ؛ اتاق‌ها و سالن جلسات تجاری و اتاق‌های سخنرانی که اندازه متوسط تا بزرگی دارند.

فاصله پرتاب استاندارد فاکتوری مهم در خرید ویدئو پروژکتور

فاکتورهای مهم خرید ویدئو پروژکتور: فاصله پرتاب کوتاه

نسبت پرتاب پروژکتورها با فاصله پرتاب کوتاه بین 0.4:1 تا 1.0:1 است. این یعنی که شما به ازای هر متر از صفحه نمایشتان باید ویدئو پروژکتور را در فاصله 0.4 تا 1 متری از صفحه نمایش قرار دهید. بنابراین، در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور، ویدیو پروژکتورهای با فاصله پرتاب کوتاه معمولاً برای چنین مکان‌هایی مناسب هستند: سالن‌های نشیمن، کلاس‌های درس و اتاق‌های کنفرانسی که کوچک هستند و سالن‌های سینمایی خانگی که شما می‌خواهید در آنها ویدیو پروژکتور را نزدیک به صفحه نمایش قرار دهید.

فاصله پرتاب کوتاه نکته ای مهم در خرید ویدئو پروژکتور

نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور: فاصله پرتاب فوق العاده کوتاه

فاصله پرتاب ویدئو پروژکتورهای فوق العاده کوتاه یا اولترا شورت ترو کمتر از 0.4:1 است. این یعنی که شما به ازای هر متر از صفحه نمایش باید این ویدئو پروژکتور را در فاصله ۰.۴ متری از صفحه نمایش قرار دهید که آن را خیلی نزدیک به صفحه می‌کند.

بنابراین، در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور شما می‌توانید در صورتی این ویدئو پروژکتور را انتخاب کنید که فضا یا سالن نمایشتان خیلی کوچک باشد. برای همین، اگر سالن نمایشتان طوری است که ویدیو پروژکتور را باید خیلی نزدیک به صفحه نمایش قرار دهید، ویدیو پروژکتورهای فاصله پرتاب فوق العاده کوتاه برای شما مناسب هستند.

همچنین، برای محیط‌هایی مثل کلاس درس، سالن کنفرانس، اتاق جلسات تجاری که اندازه کوچک و فشرده دارند هم چنین ویدیو پروژکتوری مناسب استفاده است.

فاصله پرتاب فوق العاده کوتاه فاکتوری مهم در خرید پروژکتور

فاکتورهای مهم خرید ویدئو پروژکتور: فاصله پرتاب بلند

نسبت فاصله پرتاب در ویدئو پروژکتورها با فاصله پرتاب بلند 2.5:1 است. این به این معنی است که شما حداقل باید این ویدیو پروژکتورها را در فاصله ۲.۵ متری از صفحه نمایش خود قرار دهید. در نتیجه، در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور شما می‌توانید از این ویدئو پروژکتورها در مکان‌هایی استفاده کنید که باید دستگاه را در فاصله زیادی از صفحه نمایش قرار دهید.

برای مثال، چنین مکان‌هایی می‌توانند این موارد باشند: سالن‌های سخنرانی و سینمای خانگی که اندازه بزرگی دارند؛ اتاق‌های نمایش و سالن‌های کنفرانس بزرگ؛ محیط‌های نمایش در فضای باز بزرگ؛ استادیوم‌ها و غیره.

فاصله پرتاب بلند فاکتوری موثر در خرید پروژکتور

ویدئو پروژکتورهای لنز اختیاری

برخلاف ویدئو پروژکتورهای با لنز ثابت که از همان اول میزان نسبت پرتابشان معین است، ویدئو پروژکتورهای لنز اختیاری می‌توانند از بین لنزها با فاصله پرتاب کوتاه، فوق کوتاه، بلند و استاندارد یکی را انتخاب کنند.

بنابراین، برای راهنمای خرید ویدئو پروژکتور، اگر شما کسی هستید که هم در فضاهای کوچک و هم در فضاهای بزرگ می‌خواهید محتوای خود را با ویدیو پروژکتور نشان دهید، بهتر است ویدئو پروژکتورهای لنز اختیاری را انتخاب کنید. به این صورت، شما بسته به فضای کوچک یا بزرگتان می‌توانید لنز ویدئو پروژکتور و فاصله پرتاب آن را تغییر دهید.

 معرفی ویدئو پروژکتورهای لنز اختیاری

نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور: 9- قابلیت زوم و تنظیم زاویه لنز

در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور، شما حتماً باید به این دقت کنید که ویدیو پروژکتورتان قابلیت زوم و تنظیم زاویه لنز را داشته باشد. این دو ویژگی به شما کمک می‌کنند تا پس از استقرار ویدیو پروژکتور، تصویر آن را روی صفحه تنظیم کنید. بنابراین، قابلیت روم و تنظیم زاویه لنز باعث راحتی بیشتر استفاده شما از ویدئو پروژکتور و در کل بهبود تجربه استفاده‌تان از آن می‌شوند که ما در ادامه بیشتر در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد.

بررسی قابلیت زوم و تنظیم زاویه لنز در خرید ویدئو پروژکتور

بزرگنمایی اپتیکال (Optical zoom)

در زمان انتخاب ویدیو پروژکتور به طیف بزرگنمایی زوم آپتیکال آن دقت کنید. در صورتی که اتاق نمایشتان بزرگ باشد، شما به طیف وسیع‌تری از زوم اپتیکال احتیاج دارید. همچنین هر چقدر که کیفیت لنز آپتیکالتان بیشتر باشد، ویدئو پروژکتور تصویر را با وضوح بیشتری روی صفحه نمایش می‌دهد.

برای راهنمای خرید ویدئو پروژکتور، یکی از ویژگی‌های قابلیت زوم آن بزرگنمایی آپتیکال است. بزرگنمایی آپتیکال به شما اجازه می‌دهد تا تصویر ویدئو پروژکتور را بدون جابجایی آن روی صفحه نمایش تغییر دهید. به این صورت، استقرار و استفاده از ویدیو پروژکتور برای شما راحت‌تر خواهد بود.

همچنین، زوم آپتیکال برخلاف زوم دیجیتال می‌تواند زمانی که تصویر را بزرگ می‌کند کیفیتش را حفظ کند. از طرف دیگر، ویژگی زوم آپتیکال برای نمایش تصویر ویدئو پروژکتور برای اتاق‌های کوچک و بزرگ خوب است و می‌تواند متناسب با سایز آنها تصاویر را تنظیم کند.

معرفی بزرگنمایی اپتیکال

نکات مهم خرید ویدئو پروژکتور: جابه‌جایی لنزها (Lens shift)

وقتی که شما یک ویدیو پروژکتور را در یک مکان خاص مستقر می‌کنید، ممکن است ابعاد تصویر و اندازه آن با صفحه نمایش به خوبی تنظیم نشده باشند. در این صورت، ویژگی جابجایی لنز در ویدیو پروژکتور می‌تواند به کمک شما بیاید.

بنابراین، در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور حتماً به داشتن قابلیت جابجایی لنز ویدیو پروژکتور دقت کنید. این ویژگی باعث می‌شود تا شما بتوانید تصویر نمایش داده شده را به صورت افقی و عمودی و بدون جابجا کردن ویدیو پروژکتور تنظیم کنید.

به این صورت، شما می‌توانید از بروز اثر ذوزنقه‌ای در تصویر و منحرف شدن ابعاد آن جلوگیری کنید. در کل، داشتن ویژگی جابجایی لنز در ویدئو پروژکتورها یک ویژگی کاربردی است، چون نصب و استقرار آن را در مکان مورد نظرتان آسان‌تر می‌کند.

بررسی جابه‌جایی لنزها در خرید ویدئو پروژکتور

تصحیح کیستون یا ذوزنقه شدن تصویر (Keystone correction)

وقتی که مکان استقرار ویدئو پروژکتور شما با صفحه نمایش به خوبی تنظیم نشده باشد، ویدیو پروژکتور تصویر را در ابعاد مستطیلی نشان نمی‌دهد، بلکه آن را به صورت ذوزنقه‌ای یا شکلی نشان می‌دهد که ابعادش با همدیگر تناسب ندارند.

اما در اینجا ویژگی کیستون یا ذوزنقه‌ای شدن تصویر می‌تواند به ویدیو پروژکتور کمک بکند تا شکل تصویر را به صورت مستطیلی، طرح و اندازه درست نشان دهد. ویژگی تصحیح اثر ذوزنقه شدن تصویر در ویدئو پروژکتورها مخصوصاً در جاهایی به کار شما می‌آید که فضاهای استقرار ویدئو پروژکتور خیلی مطلوب با صفحه نمایش نیست.

برای همین هم صفحه درست روی صفحه نمایش نشان داده نمی‌شود. بنابراین، در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور دقت کنید که ویدیو پروژکتور ویژگی تصحیح اثر ذوزنقه‌ای شدن تصویر را دارد.

تصحیح کیستون یا ذوزنقه شدن تصویر چیست

فاکتورهای مهم خرید ویدئو پروژکتور: 10- درگاه‌های ارتباطی ویدئو پروژکتور

وقتی که شما به یک جلسه تجاری یا کلاس درس می‌روید، می‌خواهید از چه دستگاهی محتوا را پخش کنید؟ از لپ تاپ یا گوشیتان؟ آیا می‌خواهید که با اینترنت به دستگاهتان به پروژکتور متصل شوید یا می‌خواهید ارتباطتان از نوع HDMI و کابلی مطمئن باشد؟ در این صورت، شما باید به پورت‌های ویدیو پروژکتورتان حتماً دقت کنید.

در حقیقت، در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور تعداد و تنوع پروژکتورها عامل مهمی در خرید آن هستند. هر چقدر که تعداد و تنوع پورت‌های ویدئو پروژکتورتان بیشتر باشد، شما انتخاب‌های متنوع و بیشتری برای پخش محتوای تصویرتان از ویدئو پروژکتور دارید. برای همین، درگاه‌های ارتباطی مورد نیاز برای ویدئو پروژکتورهای خانگی و اداری شما عبارتند از:

  • درگاه‌های ارتباطی ویدئو پروژکتور خانگی: پورت‌های HDMI، USB، VGA، خروجی صوت برای وصل کردن سیستم‌های صوتی خارجی، داشتن سیستم اتصال به اینترنت بیسیم برای پخش محتوای اپلیکیشن‌های آنلاین مثل نتفلیکس.
  • درگاه‌های مورد نیاز ویدئو پروژکتور اداری: برای محیط‌های اداری و جلسات تجاری هم بهتر است که ویدیو پروژکتور شما تمام پورت‌های vga، usb و hdmi را داشته باشد. علاوه بر این، اگر پورتی باشد که شما بتوانید با آن به اینترنت وصل شوید تا بتوانید از طریق آن ارائه‌های شبکه‌ای و محتوا را از دور کنترل کنید هم مفید است. همچنین، اگر دارید برای افراد زیادی محتوا را ارائه می‌کنید بهتر است که ویدیو پروژکتورتان یک جک صوت خارجی برای اتصال به سیستم‌های صوتی خارجی را داشته باشد.

بررسی درگاه‌های ارتباطی ویدئو پروژکتور قبل از خرید

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور: 11- قابلیت اتصال بی‌سیم، کابل‌ها و قابلیت پخش جریانی

اگر برایتان مهم است که از نرم‌افزارهایی مثل نتفلیکس، آمازون پرایم و یوتیوب از ویدیو پروژکتورتان محتوا پخش کنید، پس حتماً چک کنید ببینید که آیا مجهز به سیستم تلویزیون اندروید یا سیستمی است که این نرم‌افزارها روی آن نصب شده و قابلیت پخش جریان محتوا را دارد یا خیر.

در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور قابلیت اتصال بیسیم مهم است، چون کاری می‌کند که ویدیو پروژکتور شما به اپلیکیشن‌های پخش محتوای آنلاین مثل نتفلیکس و آمازون متصل نشود. همچنین، قابلیت اتصال بیسیم در مواردی خیلی برای شما کاربردی است که وصل کردن ویدیو پروژکتور‌تان با کابل گزینه مطلوبی نیست و می‌تواند کار شما را راحت کند!

اما از طرف دیگر هم قابلیت اتصال بیسیم این عیب را دارد که همیشه ارتباط آن مطمئن نیست و گاهی اوقات می‌تواند به خاطر تداخل‌های سیگنال قطع و وصل شود. در این موقع است که شما باید حتماً به پورت‌های ارتباطی برای کابل ویدیو پروژکتور دقت کنید و کیفیت کابل‌های آن را هم به خوبی بسنجید.

همچنین، کابل‌ها برای امنیت دستگاه شما خوب هستند، زیرا برخلاف اتصال وای فای امکان هک شدنشان از این طریق کمتر است.

بررسی قابلیت اتصال بی‌سیم در خرید ویدئو پروژکتور

راهنمای خرید ویدئو پروژکتور: 12- لوازم جانبی ویدئو پروژکتور

وقتی که شما هر ویدیو پروژکتوری را می‌خرید، معمولاً یک کیف لوازم جانبی دارد که بسته به مدل و برند ویدئو پروژکتور این وسایل متفاوت هستند. در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور، بسته به انتظاری که شما از دستگاه دارید تا نیازهایتان را برآورده کند باید به توضیحات محصول دقت کنید و ببینید که در جعبه محصول چه وسایلی وجود دارند که ما در ادامه چند تا از انواع معمول آنها را برایتان توضیح خواهیم داد.

  • پایه ویدئو پروژکتور: پایه ویدئو پروژکتور یکی از لوازم جانبی آن است که شما می‌توانید ویدیو پروژکتور را روی آن مستقر کنید.
  • نرم افزارهای استریمینگ: یوتیوب نتفلیکس آمازون پرایم دیزنی پلاس اچ پی او مکس و غیره نرم‌افزارهایی هستند که شما با اتصال به اینترنت از آن می‌توانید به مجموعه بیشماری از فیلم و سریال دسترسی داشته باشید خیلی از ویدیو پروژکتورها دارای سیستمی هستند که این نرم‌افزارها را می‌توانند پخش کنند
  • کنترل از راه دور ویدئو پروژکتور: دستگاهی است که شما با آن می‌توانید کاربردهای ویدئو پروژکتور را به طور بی‌سیم و از راه دور تنظیم کنید.
  • کیف حمل ویدئو پروژکتور: شما با کیف حمله ویدئو پروژکتور می‌توانید آن را به مکان‌های مختلف حمل کرده و لوازم جانبی پروژکتورتان را در آن بگذارید.

بررسی لوازم جانبی در خرید ویدئو پروژکتور

پرده نمایش

پرده نمایش یک صفحه صاف است که مخصوصاً برای نشان دادن تصاویر تولید شده توسط پروژکتور ساخته شده است. این صفحه سطح صاف و بازتابی دارد و می‌تواند کیفیت تصویر منعکس شده را افزایش دهد. در راهنمای خرید ویدئو پروژکتور، باید این را در نظر داشته باشید که همه ویدیو پروژکتورها پرده نمایش ندارند. پروژکتورهایی هم که پرده نمایش را داشته باشند پرده نمایششان از انواع متفاوت است که عبارتند از:

  • پرده‌های ثابت: پرده‌های نمایش ثابت به طور دائم روی دیوار مستقر می‌شوند و طوری طراحی شده‌اند که نتوان آنها را دوباره جمع کرد. برای همین، برای سینماهای خانگی و مکان‌هایی مناسب هستند که همیشه در آنها از پرده نمایش استفاده می‌شود و کسی نمی‌خواهد آنها را جمع کند.
  • پرده‌های موتوری: پرده‌های نمایش موتوری با استفاده از یک موتور الکتریکی ساخته شده‌اند و شما می‌توانید از طریق یک کنترل آنها را باز کنید یا ببندید.
  • پرده‌های کشویی: پرده‌های نمایش کشویی پرده‌هایی هستند که شما وقتی از آنها استفاده نمی‌کنید می‌توانید آنها را به بالا رول دهید. در زمان استفاده هم می‌توانید آنها را مثل کشو به پایین بکشید.
  • پرده‌های قابل حمل: پرده‌های قابل حمل معمولاً سبک هستند و شما به راحتی می‌توانید آنها را در کیف‌های مخصوصشان به مکان‌های مختلف حمل کنید.

بررسی پرده نمایش قبل از خرید پروژکتور

محبوب‌ترین مدل‌های ویدئو پروژکتور در بازار ایران جه هستند؟

حالا که ما تا اینجا در مورد راهنمای خرید ویدئو پروژکتور و نکات تهیه آن صحبت کرده‌ایم، بیاید ببینیم که کدام برندها در ایران بهترین محصولات پروژکتور را دارند. از آنجایی که ایران تحریم است شما نمی‌توانید تنوع برند زیادی را برای محصولات پروژکتور آن مشاهده کنید. با این حال، چند تا برند هستند که از لحاظ کیفیت ویدئو پروژکتور برتر هستند.

این برندها عبارتند از: ویوسونیک، آپتوما، سونی، بنکیو (BenQ)، شیائومی و پاناسونیک. با این حال، مهم نیست که ویدیو پروژکتور شما متعلق به چه برندی باشد. با توجه به نکاتی که ما در این مقاله گفتیم، شما باید اول از همه به ویژگی‌های مورد انتظار ویدیو پروژکتورتان نگاه کنید. سپس، با توجه به آنها محصول خود را انتخاب کنید.

معرفی محبوب‌ترین ویدئو پروژکتور بازار ایران

خرید بهترین ویدئو پروژکتورها با تهران پروژکتور

در این بازار متنوع و رنگارنگ تکنولوژی‌های نمایشی شاید برای شما سخت باشد که ویدیو پروژکتوری که دلتان می‌خواهد را انتخاب کنید. با این حال، هر مدل ویدئو پروژکتور یک سری ویژگی‌ها، مزایا و معایب دارد و بسته به قیمتش ارزش خرید خاصی به شما را می‌دهد.

بنابراین، شما از اول باید فکر کنید که چه ویژگی‌هایی در یک پروژکتور برای شما مهم است. سپس، با توجه به بودجه‌ای که دارید آن را انتخاب کنید. بنابراین، ما امیدواریم که نکات راهنمای خرید ویدئو پروژکتور در این مقاله برای شما مفید باشند. همچنین اگر مایل به خرید ویدئو پروژکتور هستید، می‌توانید از فروشگاه آنلاین تهران پروژکتور بازدید کنید.

ما در این فروشگاه بهترین برندهای ویدئو پروژکتور و لوازم جانبی آنها در ایران را عرضه می‌کنیم. اگر هم مایل بودید که به صورت حضوری به ما سری بزنید می‌توانید به آدرس تهران، میدان امام خمینی، خیابان ناصر خسرو، روبه‌روی کوچه جوانمرد مراجعه کنید.

خرید ویدئو پروژکتور از تهران پروژکتور

منبع

خرید ویدئو پروژکتور

مقالات مرتبط

نظرات

یوسفی
۱۵ شهریور ۱۴۰۳

لطفا در مورد راهنمای خرید پروژکتور و پرده نمایش هم توضیح بدید. چه اندازه پرده نمایشی برای پروژکتور باید تهیه کنیم؟

  • تیم محتوای تهران پروژکتور
    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳

    درود! اندازه ایده‌آل پرده نمایش به ویژگی‌های پروژکتور و اندازه اتاق شما بستگی دارد. برای سینمای خانگی، اندازه صفحه نمایش بین 100 تا 150 اینچ رایج است. البته لازم است اطمینان حاصل کنید که فاصله پرتاب و وضوح پروژکتور می‌تواند این اندازه را بدون از دست دادن وضوح یا روشنایی کنترل کند. در مقابل اگر فضا محدود باشد، یک صفحه نمایش 80 تا 100 اینچی برای یک پروژکتور پرتاب کوتاه یا پروژکتور UST می‌تواند مناسب باشد.

رحمتی
۱۰ شهریور ۱۴۰۳

سلام من برای استفاده داخل منزل در فضای نسبتا بزرگ یک پروژکتور نیاز دارم ممکنه راهنمایی کنید؟

  • تیم محتوای تهران پروژکتور
    ۱۱ شهریور ۱۴۰۳

    درود! یکی از مهم‌ترین فاکتور‌های خرید پروژکتور مناسب توجه به اندازه‌ی اتاق و صفحه نمایش است. در فضاهای بزرگ شما به ویدئو پروژکتوری با فاصله پرتاب بلند نیاز دارید.

اضافه کردن نظر جدید